LIEČBA

Takmer 20 rokov skúseností znamená, že veľa obdobných ťažkostí ako máte práve vy, sme už videli, liečili a vyriešili. Robíme našu prácu s vášňou a snažíme sa ju preniesť aj na vás. Pracujeme stále na tom, aby bola liečba efektívna a zároveň zaujímavá a rozmanitá. Nezáleží na tom, či ste amatérsky športovec, aktívny senior, či vás šport živí.

Pomôžeme vám vrátiť sa späť do pohybu a možno ešte silnejší.

Čo všetko u nás nájdete

• poúrazová a pooperačná rehabilitácia

• akcelerované rehabilitačné protokoly pre športovcov

• akútne a chronické bolesti chrbta a kĺbov končatín

• chybné držanie tela a skoliózy

• rekondícia po závažných ochoreniach

• detský program pre poruchy vývoja pohybu, poruchy tvorby nožnej klenby, poruchy koordinácie

• komplexný programy pre lymfedémy

• preventívny program pre individuálnych klientov aj firmy

• regeneračné procedúry (masáže, lokálne rašelinové obklady, banky

• akupunktúra

• bylinná terapia

• gynekologicky orientovaná diagnostika a terapia

• terapia neplodnosti

• skupinové cvičenia pre zdravý chrbát, pre zlepšenie kondície. pre posilnenie panvového dna

• jogová terapia

Mojžišovej metóda

mojžišovej metoda.jpg
  • Systém komplexného vyšetrenia, cvičenia a mobilizácií si čím ďalej, tým viac upevňuje svoje miesto medzi rehabilitačnými technikami

• Metóda podľa Mojžišove je konzervatívnym a aktívnym  prístupom  vrámci snahy o riešenie niektorých druhov funkčnej neplodnosti párov.

• Vďaka svalovej relaxácii panvového dna "bojuje" proti bolestivej menštruácii

• Zlepšuje pomery pre  otehotnenie alebo udržanie tehotnosti

• Napomáha aj pri efektivite metód asistovanej reprodukcie

Vojtova metóda

vojtová metóda_edited.png
  • Rehabilitácia detí Vojtovou metódou spočíva v diagnostike a liečbe porúch motorického vývoja

• Už v novorodeneckom a skorom dojčenskom veku môžeme zistiť odchýlky od ideálneho vývoja a liečbou ovplyvniť blokádu správneho vývoja

• V liečbe nastavením tela dieťaťa do presne definovanej polohy a stimuláciou  spúšťových bodov sa vyvolávajú pohyby reflexného otáčania a plazenia oveľa skôr, než sa vo vývoji dieťaťa ukážu spontánne

•  Aktivuje sa centrálna nervová sústava a dochádza k navodeniu správnych pohybových vzorcov

• Túto metódu je možné použiť aj u dospelých pacientov

McKenzie metóda

mckenzie.jpg

McKenzie je systém diagnostiky a liečby pohybového systému : chrbtice, kĺbov a mäkkých tkanív a prináša výraznú a rýchlu úľavu od bolesti mnohým pacientom.

Základom je :

• presne zostavená anamnéza

• klinické vyšetrenie, kde terapeut opakovanými pohybmi hľadá smer, ktorý  zmenšuje a odstraňuje bolesti a obmedzenie pohybu

• po stanovení mechanickej diagnózy pacient samostatne a pravidelne prevádza zväčša jeden cvik, kontroluje si vždy jeho výsledok a tým sa aktívne podieľa na odstránení problému

• správne držanie tela a ergonómia je neoddeliteľnou súčasťou procesu úzdravy

• spoľahlivosť Mckenzie klasifikácie a úspešnosť liečby je potvrdená mnohými vedeckými štúdiami

Manuálna terapia

manualna terapia.jpg
  • Pri manuálnej terapii terapeut svojimi rukami pôsobí na svaly, fascie, šľachy a kĺby a tým pozitívne ovplyvňuje nerovnováhu pohybového aparátu

• Pomocou špeciálnych techník sa oslovujú a zapájajú svaly do koordinovanej činnosti, odstraňujú sa kĺbne blokády, znižuje sa neprimerané napätie svalov či ich obalov - fascií

• Zmierňuje sa bolesť, zlepšuje sa rozsah kĺbnej pohyblivosti pri akútnych aj chronických stavoch

• Sekundárne sa dokáže ovplyvniť aj činnosť vnútorných orgánov či psychických funkcii

Medzi základné techniky manuálnej terapie patria:

• Mobilizačné techniky

• Manipulačné techniky

• Mäkké techniky

• Liečebná masáž

Fyzikálna terapia

Ultrazvuk.jpg
  • Fyzikálna terapia využíva pozitívne účinky rozličných druhov vonkajšej energie na ľudský organizmus. Podnety ako tlak, teplo, elektrický prúd, magnetické  či laserové žiarenie vyvolávajú v organizme požadované zmeny v zmysle uvoľnenia svalových spazmov, zlepšenia prekrvenia tkaniva, odstránenia opuchu kĺbov, zmiernenia bolesti

Medzi fyzikálnu terapiu, ktorú u nás poskytujeme, patria :

• Elektroliečebné prúdy

• Magnetoterapia

• Rebox

• Ultrazvuk

• Laserová terapia

• Bioptronová lampa

• Teploliečba

• Trakcia

SM - systém

Špagaty_original_1.jpg
  • SM- systém je založený na dynamickej aktivácii svalových špirál. Tie sťahujú obvod tela, vyrovnávajú chrbticu do strednej línie a vytvárajú silu nahor, ktorá chrbticu naťahuje

• Uvoľňujú sa blokády chrbtice, predchádza sa zvýšenému opotrebovaniu kĺbov

• Je výborným cvičením kondície, obratnosti, koordinácie a rovnováhy

• Dôležité správne nastavenie tela, výber cviku, použitá sila a tiež aj dĺžka a intenzita cvičenia

• Cvičenie je vhodné pre všetkých, ktorí sú schopní koordinácie a presne vedených pohybov podľa inštruktáže

Lymfodrenáž

lymfa.jpg
  • Špeciálna liečebná metóda, pomocou ktorej sa z tela vyplavujú nadbytočné toxické látky, ktoré sú pre telo jedovaté

• Urýchľuje tok lymfy, tým podporuje látkovú výmenu a zlepšuje fungovanie imunitného systému

Vykonáva sa pomocou prístroja alebo ručne :

• Prístrojová lymfodrenáž

• Manuálna lymfodrenáž

Komplexná liečba lymfedému (CDT) spočíva v:

• bandážovaní návlekmi alebo obväzmi

• cvičení v návleku

• starostlivosti o pokožku

• lymfodrenáži

Aplikácia vitamínu C

IMG_2981_edited_edited.jpg
  • Vitamín C je silný antioxidant, ktorý je veľmi dôležitý pre normálny priebeh enzymatických reakcií nášho organizmu. Dokázané sú pozitívne účinky na regeneračné procesy a imunitný systém. Ľudský organizmus si ho nevie vytvoriť  ani dlhodobejšie ukladať a preto sme odkázaní na jeho príjem potravou.

• V situáciách zvýšeného oxidačného stresu ako sú rôzne zápalové, autoimunitné, onkologické ochorenia, stres v práci jeho potreba stúpa. Existujú štúdie o pozitívnom vplyve venózneho podania  na zlepšenie imunity, úrýchlenie regenerácie, zlepšenie kvality života napr. pri nádorových ochoreniach.

Vitamín C je podávaný v infúziách pomalým žilovým podaním.

V preventívnych indikáciách je doporučené vybrať 4 dávky C vitamínu v rozmedzí 14 dní.

Kolagénové injekcie MD Guna

VSsOY0.jpeg
  • MD Guna - nová injekčná liečba bolestivých stavov pohybového aparátu

• Princíp fyziologickej regulačnej medicíny /FRM/ - ide o aplikáciu nízkych dávok látok, ktoré sú v našom organizme, tieto látky majú liečebný efekt, nemajú nežiaduce účinky. Výsledkom je potlačenie zápalu a zmiernenie bolestí. FRM je vhodné aplikovať u pacientov, kde užívanie nesteroidných antireumatík, analgetík nie je vhodné z dôvodu vysokého veku, kontraindikácií, pridružených chorôb