• White Facebook Icon

Manuálna terapia

• Pri manuálnej terapii terapeut svojimi rukami pôsobí  na  svaly, fascie, šľachy a kĺby a tým pozitívne ovplyvňuje nerovnováhu pohybového aparátu.

• Pomocou špeciálnych techník sa oslovujú a zapájajú svaly do koordinovanej činnosti, odstraňujú sa kĺbne blokády, znižuje sa neprimerané  napätie svalov či ich obalov - fascií.

• Zmierňuje sa bolesť, zlepšuje sa rozsah kĺbnej pohyblivosti pri akútnych aj chronických stavoch.

• Sekundárne sa dokáže ovplyvniť aj činnosť vnútorných orgánov či psychických funkcií.

• Medzi základné techniky manuálnej terapie patria:

• mobilizačné techniky

• manipulačné techniky

• mäkké techniky

• liečebná masáž

Mobilizačné techniky

Mobilizácia je najzložitejšia metóda z manuálnych techník. Na rozdiel od mäkkých techník, kde fyzioterapeut pracuje s mäkkými štruktúrami, mobilizácie sú založené na uvoľnenie kĺbnych blokád a blokád chrbtice. Je to ovplyvňovanie pohyblivosti kĺbov končatín a chrbtice. Pri mobilizácii sa využíva facilitačný (stimulačný) a inhibičný (tlmivý) vplyv dychu na svalový systém.

Mäkké techniky

Mäkké techniky sú vysoko odborná fyzioterapeutická metóda, ktorá cielene uvoľňuje stuhnuté svalové vlákna a fascie v podkoží. Je to liečba bez použitia oleja a fyzioterapeut využíva špecifické hmaty v rôznych lokalitách. Táto metóda sa využíva na uvoľnenie povrchových svalov, skrátených svalov a šliach a jaziev. Mäkké techniky často krát predchádzajú následným mobilizačným technikám alebo cvičeniu, keď sa jedná najmä o akútne a chronické stavy.

Liečebná masáž

Masáže u nás využívajú fyzioterapeuti najmä ako relaxačný doplnok k terapiám. Pri masáži zotavíte telo a psychicky zrelaxujete. Nakoľko každú masáž vykonáva fyzioterapeut, jedná sa o liečebnú masáž. Fyzioterapeut dokonale vie, aký má dávať prítlak na jednotlivé lokality a klient má okamžite možnosť cítiť zmenu. Ak to pacientov stav vyžaduje, niekedy fyzioterapeut počas masáže využíva rôzne iné manuálne techniky a pomôcky aby zabezpečil želaný efekt. Samozrejme po konzultácií s klientom.

INDIKÁCIE
  • bolesti chrbtice